Afspraken maken kan telefonisch, de assistente zal u vragen naar de aard van uw klachten. Dit om een zo goed mogelijke planning van het spreekuur te maken. Zo kan zij beoordelen of er sprake is van een spoedgeval of dat er eventueel wat extra tijd ingepland dient te worden.
spreekuren:
Dr. Ponte: maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag
Dr. Benning: maandag, woensdag, donderdag en vrijdag
Dr. Groeneveld: dinsdag , donderdag en vrijdag
.
Indien er sprake is van een spoedgeval belt u ons (0495-537444) en toetst u direct 1, u wordt dan direct doorverbonden met een assistente.
Let op! Voor levensbedreigende situaties belt u direct 112!
Deze kunt u inspreken via onze receptenlijn. (0495-537444) toets 2.
Indien een recept is ingesproken voor 14:00uur dan kunt u de medicijnen de volgende dag bij uw apotheek ophalen.
Ook kunt u recepten bestellen via de link op de website.
Hou er wel rekening mee dat recepten die u bestelt tijdens onze afwezigheid niet tijdig verwerkt worden.
Tijdens vakanties wordt er door de huisartsengroep Weert waargenomen. Actuele informatie hierover verkrijgt u via ons telefoonnummer en de folder op de deur van de praktijk.
In onze praktijk werken nog meer zorgverleners dan alleen de huisarts. Wanneer u hieronder op de naam of verrichting klikt verschijnt er meer informatie in beeld.
Voor bepaalde controles en verrichtingen kunt u terecht op het spreekuur van de assistente. Voor welke zaken dat kan, kunt u hieronder lezen:.
Als u een chronische aandoening heeft, zoals diabetes, COPD, astma, hart- en vaatziekte of bijvoorbeeld een hoge bloeddruk of cholesterol, dan zijn regelmatige controles of een screening bij onze praktijkondersteuner somatiek belangrijk. U dient daarvoor eerst een afspraak te maken met de huisarts. Deze kan met u bespreken of u wel/niet in aanmerking komt voor een afspraak op het spreekuur.
Iedereen is wel eens somber, gespannen of zit een tijdje wat minder lekker in z’n vel. Vaak komt u daar zelf of met hulp van anderen in uw omgeving wel weer uit. Maar als uw psychische klachten niet verdwijnen of groter worden, is het belangrijk om hulp te zoeken en uw problemen aan te pakken.
.
De eerste stap is het bespreken van uw klachten met uw huisarts. De huisarts kan in overleg met u voorstellen een gesprek aan te gaan met de praktijkondersteuner Geestelijke Gezondheidszorg (POH-GGZ). De praktijkondersteuner GGZ werkt onder verantwoordelijkheid van de huisarts en is specialist in het verlenen van psychische zorg.
U kunt bij haar een afspraak maken op het spreekuur nadat u een formulier hebt ingevuld met gegevens over uw reis en uw medische voorgeschiedenis. Zij zal dan een op maat gemaakt advies aan u voorleggen en bespreken.
Hier vindt u per land informatie over aanbevolen vaccinaties en preventieve maatregelen tegen onder andere malaria en andere infectieziekten.
.
Let op: Deze informatie is van algemene aard. Uiteindelijk bepalen uw reisbestemming, de verblijfsduur, het soort reis, de activiteiten die u onderneemt, uw gezondheid en uw leeftijdwelke vaccinaties en maatregelen voor u nodig zijn. Laat u zich daarom altijd persoonlijk adviseren over de maatregelen die voor uw reis belangrijk zijn. Dit is extra van belang als u zwanger bent, als u gezondheidsproblemen heeft, als u langer dan 3 maanden wilt gaan reizen, of als u op reis bijzondere risico’s loopt door activiteiten of beroep.
Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:
Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.
Klachtenprocedure
.
Wij vinden een goede kwaliteit van uw zorg erg belangrijk, hierbij hoort een vertrouwensbasis en een goed contact met de huisarts en de praktijkmedewerkers. Mocht u niet tevreden zijn over de geboden zorg of heeft een u klacht dan verzoeken wij u dit met uw huisarts te bespreken. Ook als de klacht over een praktijkmedewerker of een waarnemer gaat.
.
Daarnaast kunt u uw klacht ook schriftelijk bij ons indienen, download hiervoor dit formulier, druk dit af, vul het in en geeft dit af bij een van de assistentes of de huisarts.
.
Na het indienen van uw klacht wordt deze intern in behandeling genomen. U krijgt hiervan binnen 3 weken bericht waarna u wordt uitgenodigd voor een gesprek.
.
Mocht u uiteindelijk van mening zijn dat uw klacht door uw huisarts niet naar tevredenheid is behandeld dan kunt u deze voorleggen aan de onafhankelijke Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Kijk HIER voor meer informatie.
.
Let op: voor klachten over de Spoedpost Weert kunt u terecht bij de klachtenfunctionaris van de Huisartsenposten Midden-Limburg, Milaanstraat 100, 6135 LH Sittard, klachten@meditta.nl